Εμμηνόπαυση και Ομοιοπαθητική

Η Ομοιοπαθητική ενισχύοντας την προσπάθεια του οργανισμού να ισορροπήσει κάτω από τα νέα ορμονικά δεδομένα της γυναίκας που έχει μπει σε κλιμακτήριο, βοηθά ήπια και πολλές φορές πολύ αποτελεσματικά. Σε αυτό τον τομέα, προσφέρει φυσική θεραπεία. Δρα ενισχύοντας την προσπάθεια του οργανισμού να ισορροπήσει σε μια νέα κατάσταση (αφού οι γυναικείες ορμόνες έχουν μειωθεί δραματικά), βοηθώντας άμεσα, ήπια και πολλές φορές πολύ αποτελεσματικά.

Η Ομοιοπαθητική, θεωρώντας τον οργανισμό ως ένα ενιαίο σύνολο και χωρίς να διαχωρίζει το γεννητικό σύστημα από τον υπόλοιπο οργανισμό, παρεμβαίνει θεραπευτικά βοηθώντας την γυναίκα να περάσει αυτό το στάδιο όσο το δυνατόν πιο ανώδυνα και φυσικά. Τα φάρμακα που χρησιμοποιούνται, είναι πάρα πολλά, γι’ αυτό και χρειάζεται να γίνει από τον ομοιοπαθητικό ιατρό διαχωρισμό με βάση την ιδιοσυγκρασία καθώς και τα συμπτώματα που έχει η ασθενής.

Τί είναι η Εμμηνόπαυση;

Η εμμηνόπαυση ορίζεται ως το κομμάτι της ζωής της γυναίκας όπου η έμμηνος ρύση, δηλαδή η περίοδος , έχει σταματήσει για τουλάχιστον ένα χρόνο. Ο χρόνος πριν την εμμηνόπαυση ονομάζεται προ-εμμηνόπαυση και στη διάρκεια του οι γυναίκες υφίστανται κάποιες αρκετά δραστικές αλλαγές στις ορμόνες τους και πιθανά να έχουν ακανόνιστη περίοδο. Στις περισσότερες γυναίκες η προ-εμμηνόπαυση ηλικιακά ξεκινάει κάπου ανάμεσα στα 39 και τα 51. Γενικά παίρνει περίπου 5 χρόνια από την αρχή της προ-εμμηνόπαυσης στις γυναίκες για να πάψουν να έχουν περίοδο.

Γενετικοί παράγοντες παίζουν ρόλο σε αυτό το συγχρονισμό- δηλαδή πότε θα ξεκινήσει η προ-εμμηνόπαυση: αν η μητέρα σας και άλλες κοντινές συγγενείς είχαν μία πρώιμη ή μία καθυστερημένη εμμηνόπαυση πιθανά θα έχετε και εσείς. Αλλά το περιβάλλον σας και οι επιλογές σας θα παίξουν ένα σημαντικό ρόλο επίσης. Για παράδειγμα αν καπνίζετε ή αν μένετε σε υψηλό υψόμετρο πιθανά να έχετε πρώιμη εμμηνόπαυση.

Ερευνητές μελετούν επί του παρόντος μία απλή εξέταση αίματος που θα μπορεί να προβλέπει πότε περίπου μία γυναίκα θα μπει στην εμμηνόπαυση. Υπήρχαν και άλλες εξετάσεις για μία σειρά ετών αλλά με μικρή αξιοπιστία λέει η Margery L.S. Gass εκτελεστική διευθύντρια της Εταιρίας της Βορείου Αμερικής για την Εμμηνόπαυση.

Και ενώ οι επιστήμονες ερευνούν για τα γενετικά σημάδια που πιθανά κάποια μέρα θα είναι σε θέση να προβλέψουν με μεγαλύτερη ακρίβεια τη μεγάλη αλλαγή, αυτή η μέρα ακόμα αργεί. ‘Σε αυτή τη φάση δεν είμαστε σε θέση να πούμε αν μια γυναίκα είναι στη μετάβαση προς την εμμηνόπαυση’ λέει η Gass.

Και τα καλά νέα για τις γυναίκες που φοβούνται την εμμηνόπαυση της μαμάς τους είναι ότι όταν φτάνουμε στα συμπτώματα η κληρονομικότητα δεν είναι ισχυρό προγνωστικό. ‘Επειδή η μαμά σας είχε μία δύσκολη εμπειρία δεν είναι σίγουρο ότι θα έχετε και εσείς’ λέει η Gass.

Κάποιες καθημερινές υγιεινές συνήθειες μπορούν να σας βοηθήσουν να αποφύγετε τα χειρότερα κομμάτια, αν και η έρευνα σχετικά με τα πως και τα γιατί οι αλλαγές των συνηθειών της καθημερινότητας επηρεάζουν την εμμηνόπαυση δεν είναι σαφής.

Άσκηση

Τακτική άσκηση- τουλάχιστον 30 λεπτά την ημέρα, τρεις φορές την εβδομάδα- μπορεί να μειώσει τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης.

Διατροφή

Απλά το να αλλάξετε τη διατροφή σας μπορεί να ανακουφίσει σημαντικά τα συμπτώματα σας. Ο,τιδήποτε αυξάνει το ζάχαρο του αίματος συμπεριλαμβανομένων των σοκολατών και των γλυκών μπορεί να αλληλεπιδράσει με τις ορμόνες του στρες και να προκαλέσει ραγδαία αλλαγή στα επίπεδα των οιστρογόνων επιδεινώνοντας συμπτώματα όπως οι εξάψεις λέει η Northrup.

Χαλαρώστε

Κατά τη διάρκεια της εμμηνόπαυσης το σώμα παράγει λιγότερα οιστρογόνα και προγεστερόνη γεγονός που μπορεί να παίξει ένα ρόλο στο να χάνετε την ψυχραιμία σας πιο εύκολα ή να μένετε ξάγρυπνη τα βράδια. Επιπρόσθετα το να είστε σε καταστάσεις έντασης και άγχους μπορεί να χειροτερέψει κατά πολύ αυτές τις ορμονικές διακυμάνσεις λέει η Northrup. Το να βρείτε λίγη ώρα να ηρεμήσετε και να χαλαρώσετε μπορεί να σας βοηθήσει να καταπολεμήσετε αυτές τις αλλαγές στη διάθεση.

Η επιβάρυνση που συνοδεύει την έλευση της εμμηνόπαυσης οφείλεται κυρίως στα δυσάρεστα συμπτώματα που εκδηλώνει η πλειονότητα των γυναικών

Τα βασικότερα που εκδηλώνονται την περίοδο πριν την εμμηνόπαυση (μήνες ή και χρόνια πριν σταματήσει η περίοδος) είναι:

– ακανόνιστη περίοδος

– κολπική ξηρότητα

– εξάψεις

– νυχτερινή εφίδρωση

– προβλήματα στον ύπνο

– εναλλαγές στη διάθεση

– αύξηση βάρους/επιβράδυνση μεταβολισμού

– αδύναμα μαλλιά, ξηρό δέρμα

– απώλεια όγκου από το μαστό

Όταν αρχίσουν να εμφανίζονται τα συμπτώματα αυτά, καλό είναι η γυναίκα να επισκεφθεί το γιατρό της ώστε να σχεδιάσουν ένα εξατομικευμένο πλάνο πρόληψης και αντιμετώπισης.

 

Ρωτήστε Με

Είμαι εδώ για να σας λύσω οποιαδήποτε απορία μπορεί να έχετε σε ότι αφορά την Ομοιοπαθητική Ιατρική.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΟΥ
2018-03-19T19:40:46+00:00